Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tak, tak! Při životě nás drží sex a práce. A na stará kolena nám zůstává jen ta práce.

A je to dilema. Důchod je většinou almužna. Přesto nemohu doporučit svůj příběh. Kvůli své mladší ženě jsem nemohl odejít zavčasu do penze, protože jsem ji musel dotáhnout do důchodu v oboru. Nebylo to dobře. Místo toho, abych si vychutnával zasloužený odpočinek, jsem makal na plné pecky a dnes už ty peníze neužiji. A to je špatně! Když jsem pracoval a k tomu bral důchod, konečně jsem mohl opravit rodinné sídlo, abychom mohli žít v pohodě v důchodu. To bylo dobře. Ale lépe je, užít si důchod, když ještě jsme plní síly! Vřele doporučuji! :-)

2 0
možnosti

J55o70s64e76f 51H41e37r91t63l

15. 2. 2018 20:27

Asi nejpěknější a nejsmysluplnější příspěvek, co jsem tady četl.

1 0
možnosti
Foto

Dobře, ale třeba nastane okamžik, který jim nabídne si v životě něco vynahradit.

Určitá životní etapa, na kterou předtím nemysleli a nyní mají tu volbu něco změnit.

Je fajn, že se najdou jedinci, kteří tu šanci nepromarní.Najdou zbytky svých sil a udělají to. Oživí stará přátelství, lásky ...narovnají pokřivené vztahy v rodině.

Třeba právě proto, že teď tu chvíli cítí jako poslední. :-)

2 0
možnosti
Foto

Ano, tu situaci jste popsala opravdu pěkněR^. Z rozhovorů s penzisty se dozvídám, že se nejdříve radují, že nastala doba, kdy už nic nemusí. A za nějaký čas se dostaví lítost, že už nic nemusí, protože to zároveň znamená, přesně jak píšete, být nepotřebný. Smutek z toho poznání se může změnit v chronickou depresi. Je důležité mít někoho, s kým můžu pocity sdílet a nacházet s ním nové životní cestičky.

3 0
možnosti

Ještě lepší je, když si mohou ponechat kontakt se svým pracovištěm a jsem ještě společnosti nějak prospěšný. :-)

0 0
možnosti

Naprostý souhlas, lidé mají myslet na zadní kolečka podle možností.

Přestěhovala jsem se "na stará kolena". Je to náročné, jak přesazení starého stromu. Díky Bohu mám vlastní bydlení v rámci rodiny (dřív se říkalo výminek), malou zahrádečku a plánovala jsem si brigádu ve zdejším zámku. Ale síly přece jen ubývají, tak radostně i lenoším.;-)

4 0
možnosti

Pozoruhodná a moudrá úvaha R^

3 0
možnosti
Foto

Karma a souhlas.

Přeci jen jste však opomněla skupinu lidí,kteří s příchodem stáří a důchodu předem počítali a zajišťovali si průběžně zdroje na plnění snů ve stáří, např. cestování nebo jiné finančně náročnější koníčky - taková skupina sice není výrazná, naneštěstí, ale existuje a takovým fandím. R^

8 0
možnosti

J73a23n 42P51a14l52l30a40s

16. 2. 2018 0:07

Přesně tak, přistála mi na kontě hezká sumička z penzijka, abych mohl cestovat. Jen nevím, kdy se k tomu dojde. Já totiž nemám čas!

1 0
možnosti
  • Počet článků 59
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 438x
Člověk, který se snaží žít spokojeným životem. Profesí jsem psycholožka, nyní jsem na rodičovské dovolené.

V dubnu mi vyšla knížka Psychoterapie našich prababiček. 

Seznam rubrik