Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

K76a88r80e65l 58C51a96c96h

18. 8. 2018 15:34

Protože, ač povoláním technik, jsem prošel několika semináři Marxáku a musel z toho také skládat zkoušky, tak si pamatuji : Kritériem pravdy je společenská praxe. Jak jednoduché. Pravda je relativní pojem. Co pravdou rozumíme dnes, může být společenskou praxi překonáno a pokládáno za omyl poplatný stupni poznání v dané době. Čili - bojovníci za pravdu jsou vlastně bojovníky za své přesvědčení, které za pravdu pokládají. Je dobré věřit svému poznání, ale ještě lepší je být schopen přijmout i poznání nové.

0 0
možnosti

Váš úhel pohledu je bezpochyby správný. Obsahuje exaktní postup v každém poznání. Zahrnuje však nebezpečnou relativizaci pravdy, kterou Vám nerozporuji, pokud nebude vést k tomu "Každý má svoji pravdičku! I když bude lhát!"

Pro mne je z tohoto důvodu bližší, že Pravda je mimo mne a já se k té pravdě mohu jen blížit. Jde ve sktuečnosti o nekonečné hledání pravdy. V tom je ta krása. Hledám Pravdu, hledám Život, hledám Boha...

0 0
možnosti
Foto

Měla jsem občas štěstí na učitele, kteří byli ochotni vysvětlovat víc, než stálo v osnovách.

Tohle asi nejlépe shrnuje asi Wikipedie: "Jednou ze základních vlastností trojúhelníku v „obyčejné“ euklidovské rovině je skutečnost, že součet velikostí jeho vnitřních úhlů je roven 180° (π v obloukové míře). Naproti tomu sférický trojúhelník na kulové ploše má součet velikostí vnitřních úhlů vždy větší než 180° a trojúhelník v hyperbolické (Lobačevského) rovině vždy menší než 180°

Vlastnosti trojúhelníku tedy podstatně závisí na geometrických vlastnostech roviny, v níž leží." (https://cs.wikipedia.org/wiki/Trojúhelník)

Můj učitel to tehdy vysvětlil s pomocí trojúhelníku nakresleného na pomeranč. Skutečně neměl součet úhlů 180 stupňů.

0 0
možnosti

Děkuji za Vaše laskavé vysvětlení. Přesto si nemyslím, že jde o relativizaci pravdy. Jde o dvě pravdy ve dvou odlišných podmínkách. V dnešní době jsme zvyklí relativizovat pravdu. "Každý má svoji pravdičku!" I lež je považována za pravdu. V takovém prostředí se nemůžeme domluvit. Ale Váš příklad není příkladem relativizace Pravdy. Jde o dvě rozdílné pravdy ve dvou rozdílných podmínkách. Nicméně, měla jste vynikajícího učitele a on měl zjevně vynikající žačku. :-)

0 0
možnosti

Objektivní pravda je tou hledanou pravdou a naše poznání se k této pravdě jen blíží.

Mně se zřejmě nedostalo středoškolského vzdělání jako Vám a proto se dovoluji zeptat, co je zdánlivou chybou v součtu vnitřních úhlů pravoúhlého trojúhelníku. Děkuji za laskavou odpověď.

:-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 59
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 438x
Člověk, který se snaží žít spokojeným životem. Profesí jsem psycholožka, nyní jsem na rodičovské dovolené.

V dubnu mi vyšla knížka Psychoterapie našich prababiček. 

Seznam rubrik